- Locatie
Burgerzaal (1e verdieping)
- Voorzitter
- J. (Jaap) van Tiel
- Toelichting
-
Hierbij nodigen wij u uit voor een vergadering van de raadscommissie Ruimte & Duurzaamheid op maandagavond 14 oktober 2024 om 20.00 uur.
De vergadering is live te volgen via RTV Hattem of via onze website:
Agendapunten
-
1Opening
-
2Vaststelling van de agenda en mededelingen
-
3
Bijlagen
-
4
Over de ontvangen informatie kan een korte (verduidelijkende) vraag worden gesteld of een verzoek worden gedaan om het te agenderen in een volgende vergadering.
Informatie voor de raad
Onderwerp Informatie over resultaten sinds de invoering van de ja-sticker (brievenbus) Memo update op toezegging T009 Beantwoording vraag over mogelijkheden pluktuin bij oude ijsbaan Opzegging deelnemersovereenkomst Verpact PMD Proef wegen op de zijlader Tender verkoop kavels in woonzorgzone Geldersedijk Traject inbesteding ROVA beheer buitenruimte Voortgangsbericht Kop van de Veluwe september -
5
Het doel is om te beoordelen of de stukken in de juiste categorie staan of verplaatst moeten worden naar een andere categorie.
-
5.a
Ingekomen stukken
Onderwerp Beleidsregels terrassen Hattem 2024 inzake Kruisstraat 1 Beleidsregels terrassen Hattem 2024 inzake Kruisstraat 1 Vervolg Ruimte voor Defensie - de impact op de gemeente Hattem -
5.b
Ingekomen stukken
Onderwerp Uitnodiging Randweg vergunningen toezicht en handhaving -
5.cIn handen van het college stellen voor een voorstel of informatie aan de raad
-
5.dAndere afhandeling
-
6
Het terrassenbeleid in Hattem dateert van 2016. Sindsdien zijn er ontwikkelingen geweest die aanleiding zijn om het beleid op een aantal punten opnieuw in overweging te nemen en/of aan te passen. De raad heeft drie opmerkingen ten aanzien van het voorliggend concept. Voordat de gemeenteraad een definitief advies aan het college geeft, wil het andere belanghebbenden in de gelegenheid geven om hun mening daarover kenbaar te maken.
Raadsvoorstellen
Titel Wijzigen APV en gelegenheid tot opmerkingen Beleidsregels terrassen Hattem 2024 -
7
Na een korte presentatie over de APV, het proces van de wijziging en enkele onderwerpen die aan de samenleving voorgelegd kunnen worden via Samen Hattem, wordt aan de raadsleden gevraagd welke onderwerpen zij daaraan willen toevoegen.
-
8
De gemeenteraad wordt geïnformeerd over het onderzoek naar en inzet op het efficiënt en verantwoord uitbesteden van beheer- en onderhoudstaken die buiten de capaciteit van de buitendienst van de gemeente Hattem vallen.
Bijlagen
Informatie voor de raad
Onderwerp Traject inbesteding ROVA beheer buitenruimte -
9
Dit agendapunt staat standaard op de agenda om tijdig invulling te kunnen geven aan het adviesrecht van de gemeenteraad in het kader van de Omgevingswet.
De gemeenteraad heeft in maart 2022 een lijst met gevallen en categorieën vastgesteld voor initiatieven die niet in het omgevingsplan passen en waarbij dit adviesrecht van de raad dus aan de orde is.
Wanneer dergelijke aanvragen binnenkomen worden die bij dit agendapunt besproken. -
10Voortgang afhandeling vragen en toezeggingen
-
11Mededelingen van en vragen aan het college
-
12Sluiting