Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Raadsvergadering

Installatie nieuwe raad 2022-2026

woensdag 30 maart 2022

20:00 - 22:00
Locatie

Raadzaal

Voorzitter
M. Sanderse
Toelichting

Oproep aan de leden van de gemeenteraad.


Hierbij nodig ik u uit voor de eerste openbare vergadering van uw raad op woensdag 30 maart 2022, aanvang 20.00 uur, in de raadszaal van het Stadhuis. In deze vergadering worden de onderstaande agendapunten behandeld.
Na de raadsvergadering staan er een hapje en drankje klaar in de hal van het Stadhuis en kunnen de nieuwe raadsleden gefeliciteerd worden.
Hattem, 17 maart 2022
De voorzitter,
M. Sanderse

Uitzending

Agendapunten

  1. 1
    Opening, vaststelling agenda en mededelingen
  2. 2

    De raadsleden hebben ten aanzien van hun beëindiging de keuze tussen de eed en de belofte. Alle leden zullen vervolgens ook de gedragscode ondertekenen. Hierin staan afspraken over integer handelen.

  3. 3

    De nieuwe gemeenteraad krijgt een overdrachtsdocument overhandigd. Het betreft een inhoudelijk overdrachtsdocument van de ambtelijke organisatie met daarin een korte beschrijving van belangrijke dossiers/beleidsonderwerpen.

  4. 4

    Conform het bepaalde in artikel 77 van de Gemeentewet is het in Hattem gebruikelijk dat bij verhindering of ontstentenis van de burgemeester het langstzittende raadslid optreedt als plaatsvervangend voorzitter van de raad. Indien meer leden van de raad even lang zitting hebben, vindt de waarneming plaats door het oudste lid in jaren van hen. Mevrouw Guldenaar, de heer Juk en de heer  Kwakkel zijn vanaf 2014 raadslid. De heer Juk is van hen het oudste lid in jaren. De heer Juk zal daarom in de gevallen waarin dat nodig is optreden als plaatsvervangend voorzitter.


    Op 8 april 2022 vergadert het presidium voor het eerst in de nieuwe samenstelling. Op de agenda staan onder andere de aanwijzing van de commissievoorzitters, de vergaderstructuur en het vergaderschema. Totdat het nieuwe presidium met een gewijzigd voorstel komt, wordt voorgesteld om:

    • mevrouw Brouwer en de heer Juk, als huidige commissievoorzitters, voorlopig aan te wijzen als voorzitters van de raadscommissies;
    • het huidige vergaderschema vooralsnog te handhaven.
  5. 5

    De griffie heeft, in overleg met de voorzitter van de raad, de ambtelijke organisatie en de griffierskring Gelderland een inwerkprogramma opgesteld voor de nieuwe raad en voor aanstaande commissieleden.


    Graag nodigen wij alle leden van de raad en alle nog aan te wijzen commissieleden uit om bij de sessies van het inwerkprogramma aanwezig te zijn. Op maandag 4 april staat de eerste sessie gepland waarin we nader met elkaar kennismaken en elkaars drijfveren bespreken. Deze avond wordt begeleid door Rick van Asperen.

  6. 6
    Sluiting